katlaw.blogg.se

Schizo på låtsas.

En helt vanlig jävla blogg.

Publicerad 2013-01-15 16:41:00 i Allmänt,

Det var en gång en tjej, i tjugoårsålder, som levde ett alldeles normalt liv. Tills hon en dag började studera vid en högskola. Då föddes hennes alternativa personlighet, draken Katla. (Egentligen var det nog tidigare, men Katla fick inte sitt namn förens de började plugga.) Katla är något yngre och något eldigare än tjejen, men både tjejen och Katla hävdar bestämt att de kanske råkar vara samma person, men de är helt klart totalt olika.

En vanlig dag i tjejens liv består av att försöka motivera sig till att vakna. Sen går hon upp, tar en promenad, kommer hem och gör frukost åt sig och sin PV innan dagen kickar igång med plugg, möten, träning, sociala aktiviteter och annat som hör ett sansat, normalt liv till. 
 
En vanlig dag i Katlas liv börjar med att hon sparkar på sin PV tills han går upp och ger henne frukost på sängen. Sen går hon upp, prokastinerar (var det inte ett ord innan är det det nu) att plugga genom att spela, just nu FF XIII, skriver lite rollspelskaraktär och äter godis.  Sen kanske hon pluggar. 
 
Idag har Katla utöver detta skapat en blogg. Med den har hon egentligen inga ambitioner alls, för Katla vet att både hon och jag (jo, juste, jag är tjejen. Surprise.) är en väldigt dåliga på att blogga. Men PV:n ockuperade tvn för att träna och då går det inte att spela. På bloggen kommer det förmodligen bara bloggas i tentatider eller när jag egentligen har viktigare saker för mig, för det är då Katla brukar lyckas trycka in massa mindre akuta saker i mitt schema. Som att städa under kylen. Eller blogga.
 
Nu ska jag titta i skåpen och försöka hitta på någonting som jag och PV:n kan äta innan vi ska iväg på repitioner. Om någon mot förmodan skulle läsa det här inlägget så vill jag och Katla hälsa dig välkommen. 

Välkommen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela